thejassylife

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Jassy Life - 12 mars 2013 21:04

          FACEBOOK:

 

Var snälla mot varandra, idag gjorde en person eller fler, en grupp.. kommer inte skriva vad den heter här, men ändå! var schyssta mot varandra.

Det är inte kul att bli ''nät'' hatad eller internetmobbad. osv osv.

 

-----------------------------------------------------------

Ville bara skriva det men ja, ska göra annat nu så hejdå! :) 

// jasse.

 

Ska skriva om smink osv imorn HAHA XD..

 

Undra hur de kommer att gå.

Av Jassy Life - 12 mars 2013 17:16

ÄR SÅ HIMLA ARG!

 

Alla tror att dem är ''Coolare'' eller BÄTTRE än mig blir faktiskt sårad!

 

Ville bara säga de så lek inte bäst eller cool! :/

 

Kram! // jasse. <3

Av Jassy Life - 12 mars 2013 16:11

Detta inlägg är om mobbning, Utanföra stunder..

 

Jag har varit utanför rätt länge nu, så ville skriva lite..

Mobbad har jag också varit men det har tagit slut. Hoppas jag.. ._.

Det är inte kul att vara utanför. Tillexempel om man ska spela något spel eller något annat..

Idag på mattelektionen fick vi spela istället men jag GJORDE absolut INGENTING!

jag visste inte vad jag skulle göra nu de som läser detta från min klass kommer säkert säga åt mig att våga fråga. Men jag blir faktiskte ledsen själv! När ni säger så jag vet att jag måste fråga.

Men måste jag just fråga på er när ni spelar? Nej! Det kan vara på annat eller så. Men jaja.. vet inte vad jag gjorde.. satt nog och tänkte på bättre tider. Kanske.. Kanske inte..

---------------------------------------------------------------

Vad är mobbning ?

----------------------------------

Mobbning kan vara olika..

När man blir illa behandlad av människor runt omkring en, kallas det mobbning. En enstaka taskig grej räknas inte som mobbning. Det är när det händer flera gånger och får den som behandlas illa att må dåligt, som det räknas som mobbning.

Eller.. (rosa text):

 


Mobbning kan vara viskningar, blickar, skratt, knuffar, slag och elaka ord. Det kan också vara taskiga sms, mejl eller inlägg på facebook eller om man blir förföljd på nätet.


Mobbning kan också vara att någon blir utfryst bara för att personen inte klär sig som andra tycker att man ska klä sig, eller för att man ser ut på speciellt ett sätt. Det kan vara att man inte får vara med, eller att folk sprider rykten om en. Om det får någon att må dåligt, är det mobbning.


Mobbning är ett starkt ord för många. Kanske förstår inte de som mobbar att det verkligen handlar om mobbning. De kanske till exempel säger att det bara är ett bråk. Men i ett bråk är man liksom mer jämnstarka och ungefär lika taskiga mot varandra.


På samma sätt är det med elaka skämt. Den som mobbar kan ibland skylla ifrån sig och säga att det bara var ett skämt. Men om någon mår dåligt av det, är det mobbning. 

Ibland är mobbningen så allvarlig att det är brottsligt. Till exempel misshandel, om man slår någon. Trakasserier eller diskriminering är också brott. Det är brottligt att hota någon, eller att pressa någon under 15 år att göra sexuella saker på nätet. 


Om man behandlar någon illa på grund av till exempel den personens kön eller religion, är det diskriminering. Så fort någon blir illa behandlad, ska det tas på allvar!


Japp ni ser vad det står.. VÅGA SÄGA TILL! INNAN DET ÄR FÖRSENT!

-------------------------------------------------------------------

Vad är att känna sig utanför?

---------------------------------

Ja det kan också vara olika saker, Att man inte får vara med på vissa saker eller vara annorlunda men man får ju SJÄLVKLART vara annorlunda, tillexempel YOHIO (Irl namn: blott.) Han är en cool & modig kille som vågar vara sig själv och inte som alla andra.

 

// Jasse. OBS: Skriver nog mera senare + kommer lite bilder kanske. Puss.

 

Av Jassy Life - 12 mars 2013 16:07

Ska berätta om dagen lite kort ^.^ Tänkte jag :)

Jag vaknade upp imorse i hundens säng .. o_o

Skuumt! men aja jag starta datorn vid 07:41 och skrev på fb haha.

Skolan var rätt okej. 

När jag kom hem, så bakade mamma bullar. Gott! de är klara nu så åt lite nu, och igår kunde jag inte skriva typ.. för att datorn var lite trött .. eller.. ja.

Men nu skriver jag iallafall! :D

 

Nästa inlägg kommer handla om utanför.. osv. mobbning. ^^ Skriver bara för jag har tråkigt :)

 

// jasse.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag heter Jasmine och är 14 år! (fyller 15, 8/4.)
Jag bor i Enköping, skriver inte skola finns pedofiler som läser bloggar osv kanske.
Min fritid är..:
*Blogga.
*Datan.
*Musik.
*Kompisar.
*Shoppa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du tills sommaren?
 Ja.
 Nej.
 Saknar snön..
 Ja en evighet har vintern varit!
 Lite.
 kanske

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Tack!

Nånting

Klocka

Text

Jasses blogg

You are ..

Music is my life - icone.

Hello! Olika språk

SkötOmHamsternPuff


Ovido - Quiz & Flashcards